alla barnen

Hela veckan har jag gått runt och berättat alla barnen historer så nu ska ni få höra dom jag berätta mest och jag har kommit på det flästa själva med Bea!
.
Alla barnen år ris utom Yckling
för han år kyckling
.

Alla barnen var barn utom Uxen
för han var vuxen
.
Alla barnen var friska utom Uka
för hon var den sjuka
.
Alla barnen låg i sina sängar utom Raka
för hennes braka
.
Alla barnen åt gräs utom Fredrik
för han gillade inte gräs
.
Alla barnen var ute med sina hundar utom Igel
för han var ute med sin snigel
.
Alla barnen åt hund utom Igel
För han åt snigel
.
Alla barnen bodde med sina föräldrar utom Igel
För han bodde med sin snigel
.
Alla barnen var ensamma utom Igel
för han var med sin snigel
.
Alla barnen gick hem till varanndra utaom Igel
för han gick till sin snigel
.
Alla barnen lekte kull utom Igel
för han lekte snigel
.
Och en om mig nu då!
Alla barnen var tillsammans utom Tildah
för hon var den enskilda
.
Och Bea
Alla barnen var raka utom Bea för hon var den snea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0