Snacka om otur!

Ja! Jag hade värsta oturen när jag hade åkt till stallet. De första jag märker när jag sätter mig i bilen är att jag har glömt mobilen i min ficka. Asso min andra fick som jag hade på tröjan i skolan.. Så typiskt! Sen när jag kommer till stallet har jag inte med mig mina teckbyxor som jag brukar ha och det är idah jag behöver dom! För idag ska vi tolka! Mycket irriterande. Jag vill gå till Zombra och krama och hälsa på henne så jag började gå mot stallet. Jag ser att det är lite nerför mitt framför dörren det är ganska brant och kanske en meter högt. och över allt är det is och längst ner innan dörren kommer det en mörk lerig vattenpöl. Och jag tänker nu ska jag inte halka, och tar det väldigt lugnt och liksom känner med foten om det är halt och sträcker mig efter dörrhandtaget och självklart hinner jag inte ta tag i det utan ramlar rakt i vattenpölen och hela mina ridbyxor blir blöta och hela jag blir lerig och smutsig. Jag blev värkligen sur då! Sen när vi skulle tolka skulle jag tolka med skidor bakom Polly. Vi tolkade i hagen och sen råkar jag åka i häst bajs och självklart ramlar jag då! Och.. JA JAG  RAMLAR RAKT I ALLT JÄKLA HÄST BAJS!  Inte kul! Och detta händer inte en gång utan kanske två eller tre! Ja sen ville jag inte åka mer utan red istället. Sen i slutet tolkade jag i pulkan bakom en anna häst och Då fick jag 1000 kg snö i skorna, och då frös mina leder så hade ont i flera timmar! OMG! Haha men spna dagar har man ibland och man kan inte göra ngt åt dom.. Men nu är jag glad att den snart är över. Jag slår vad om att sen när jag ska borsta tänderna kommer min tandborste ta slut på batteri elr ngt sånt knasigt! Haha nu ska vi inte vara negativa! :D Ha en bra kväll vi hörs i morgon <3
//Tildah♥   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0