Kommit hem från stallet! :D

Nu har jag kommit hem, ätit, och dushat. Det gick aas bra med min ridgrupp! Haha det kom tre barn för en var sjuk.. Stackarn, men alla värkade as glada. Så ska försöka ge dom så snälla ponnyer som möjligt. Btw ni vill säkert höra hur det gick? Jo det började med att jag och Yasamin gick och fixade fram alla förberedelser. Och sen sa vi åt alla att komma ut och så berättade alla vad dom hette, och jag och Yassi presenterade oss. sen gick vi in i stallet och jag tog ut Kemir och ställde upp honom i stallgången. Sen vosade jag hur man borstade och fixade innan man skulle rida och så småning om så hämtade vi sadel och träns och trensade lilla ponnyn. Alla värkade så glada och goa. Och sen gick vi ner. Alla barn fick rida ett varv i skritt och känna på hur det är att "sitta på en häst" Dom var så duktiga och alla kom upp själva! Haha men det var juh inte så konstigt efersom Kemir ör kanske liten! Haha efer dom ridit hade jag lite mer teori och berättade om hur man tog av allt och hur man ska bete sig inne hos hästen. Nästa gång ska dom rida och det ska nog gå jätte bra! Ser fram emot det! Föreldrarna värkade jätte gulliga! Men nu ska jag vila lite vi hörs söta läsare<33
//Mathilda♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0