Sista galopen?

Oh det är så sorligt.. 

Men det var typ sista gången idag jag satt på Zombra och typ bland som sitsta gångerna jag ser henne. Och asså hon är så speciell, hon är typ en sån häst som har svårt att lita på folk. Hon har typ blivit misshandlad innan asså typ slagen i ansiktet och det är  typ bara jag (vad jag vet) som kan klappa henne och så i ansiktet. Hon känner igen mig och det är väldigt ovanligt blad ridskolehästar eftersom de är så många som rider på dem och det har vart så länge. Och när man sitter på henne och tar den sista galloppen käns det så jäkla sorligt..

Ja men ska ta dagen från början. Har tänkt börja skriva min blogg på ett nytt särr så ni får säga vad ni tycker det ska bli änklare att läsa då!

Kom fram till stallet
När jag komit fram så ställde jag undan cykeln, det hade var AS jobbigt att cykla för jag fick ta min lilla cykel och de blir as jobbigt att cykla då. Sen när jag kom fram så gick jag in o hittade Yasamin, Amanda Tuss, Elin och Mickan på kontoret. Där satt vi ett litet tag och sen skulle jag och Yasamin göra mat. Och det vart gott! Jag åt Nudlar. Haha den tradiotionella skutanmaten! Haha Yes yes och sen typ var vi i värmestugan och snacka lite och så. Tiden rann iväg ganska snabbt.

Ridning
Jag och Yasamin gick och tog Zombra som vi skulle rida. Eftersom det var "lekar" så var man två på varje häst. Zombra var pigg och verkade framåt. Jag fick skritta fram henne. Så fort jag satt upp på henne sp kände jag mig hemma. Det var som om att allt vart så perfeckt. Men jag visste oxå att denna gången var kanske våran sista ridning tillsammans. Vi skrittade ett tag sen började tävlingarna som gick ut på en staffet. Där tävlingarna var att:
1. skritta så fort som möjligt dit och tillbaka, och inte trava för då stannar man i tre sekunder.
2. Trava dit och sen hämta en senapsflaska och ge den till nästa person.
3. trava slalom mellan sockerbitar, hoppa hinder, hoppa av genom staketet.
4. typ runda en massa tunnor
5. Nu kommer jag inte ihåg allt (A) haha
?. (sista) trav dit, hoppa av, ta upp en äppelbit ur vattnet, ta upp en sockerbit ur mjöl, ta upp en sockerbit ur grädde o strösel! gallop tillbaka
.
Ja det var de vi fick göra sen ärevarv. Jag fick göra de två gånger! När den sista långsidan kom så skulle jag kunnat börja gråta det var så hämskt, men så underbart. Hon flög fram och manen fladdrade. Det var så härligt men oh. Jag hade en klump i magen som påminde mig om att detta var kanske den sista galoppen. Jag försäkte tänka bort.. Sen skrittade vi av och jag ville sitta kvar på henne i hela mitt liv. Känna hännes varma rygg och hennes mjuka flygande steg, känna vinden i mitt hår och hennes arbetande kropp under mig.

Stallet
Jag går in och fixar med henne. Sätter mig ner i spiltan och bara är. Hon sitter och kollar på mig lägger mulen mot huvudet och jag käner hennes varma andetag. Sen skulle jag hem. Jag tar cykeln och pappa möter mig.

Hemma
När jag kommer hem äter jag middag det blev pastasallad med räkor. Helt OK. Sen ville Malin (Min syrra) att jag skulle vara med henne och typ bygga. Men det gick ju sädär. Är inte så bra på de så hon fick lite damp på mig! Hahaha, men de var lite skönt så fick liksom annat o tänka på. Sen vart det sent. Och nu sitter jag här. Och har tillbaka klumpen i magen. Vi får se vad jag ska göra imorgon! Men det ska nog bli bra! :)

Vad tyckte ni nu om denna form att skriva på? Det vart juh ett långt inlägg men kanske lättare att läsa? Haha nej jag vet inte emn ni kan väl skriva vad ni tycker? (a)

Godnatt! :)<3
//Tildah♥


Kommentarer
Postat av: bea

Jag tyckte personligen att det var lättare att läsa, och roligare :D<3

2010-06-16 @ 23:43:41
URL: http://triis.blogg.se/
Postat av: Tuva

Är det ok för dej att jag lägger upp bilderna på dej och Zombra på bloggen? :)<3

2010-06-17 @ 13:33:16
URL: http://missfototok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0