Ulvvad ridläger 2010

Jag har haft det riktigt bra asså! :) haha

Söndag
Vi kom dit vid tre. Och då fick vi en stuga där vi packade upp våra saker och så. Sen gick vi runt och kollade lite grann. Sen började allt och vi fick våra hästar. Jah skulle ha någon som hette Krusella. Och inte visste jag vad de var för ponny.. Vi körde lite namnlekar sen gick vi och hämtade hästarna. Den dagen var de ledarna som hämtade dom åt oss. Vi fick rida alltihopa ( tio stycken på ridbanan) så de vart trångt. Men mest för att känna på hästarna. Jag tyckte min häst vart riktigt stel i halsen..
Efter vi ridit gick vi och åt grillad korv i grillkåtan. Sen snacka jag o Bea med dom som sov i vår stuga dom hette Elin, Helena och Amelia. Dagen efter så döpte vi om varandra till
Beatrice- Bea
Matilda- Tildah
Elin- Nenne
Amelia- Myra
Helena- Skäggman

Bara för skojs skull. Alla som var 96:or så de var en bra ålder! Vi trivdes bra med dom.

Måndag
Vi vaknade alla klockan åtta. Och åt frukost. Det var ganska tyst vid bordet. Sen gick ledarna o hämtade våra hästar. Sen vart vi uppdelade i två grupper, en för dom som kunde lite mer och en för dom som kunde lite mindre. Jag kom i den som kunde lite mer. De gjorde Bea nenne o skäggman oxå! Vi fick rida på ängen som låg precis bakom volten. Så vi fick göra lite lekar o galopptävlingar. Och mitt under ridpasset kom dom ut med muggar så fick vi dricka saft! Haha ur mysigt! Sen fick vi gå in på volten efter en timme och red där en timme. Vi hade lite orlika övningar bara. efter ridnignen så släppte vi ut hästarna i hagen och gick och åt middag sen lekte vi någon lek och sen åkte vi och badade.
Sen på eftermiddagen red vi ut. Nästan allihopa. Dom som inte ville galoppera stannade kvar. Men vi andra red ut. Jag red alltid näst längst fram. På kvällen hade vi små pratstunder med alla och lärde känna varann! Jag börjsade gilla mer o mer mina rumskamrater!

Nej nu orkar jag inte skriva mer idag.. Men ni ska fp en video från ridlägret! :D som jag har gjort. Sen ska ni få se en låt jag och Bea skrev innan vi åkte! :) haha imrogon åker jag till Issas landställe och kommer komma hem på torsdag.. :( kommer bara kunnas nå via telefonen.. Men nu får ha de bra! det är bara o gästblogga om ni vill! :)<3


Ha de så bra!

//Tildah♥

Kommentarer
Postat av: nenne<3

saknar ullvad & er redan :') <3



roger & hans droger!!! jag har gått & sjungt på den hela dan (a) <3

2010-07-12 @ 00:31:59
Postat av: Sofia

Haha vilken jävla text! xD

2010-07-15 @ 16:09:27
URL: http://grranath.blogg.se/
Postat av: Pernilla & Star

har nenne blogg?:D

2010-07-16 @ 21:44:48
URL: http://pernillasvenang.blogg.se/
Postat av: beah

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!! KOM HEM, SAKNAR DIG ALLDELES FÖR MKT :( <333

2010-07-20 @ 09:40:55
URL: http://triis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0