Nu är jag hemma!

Nu är jag hemma efter en mysig helg i flen! Lång inlägg hoppas ni orkar läsa! ;)

Fredag- Åka hem till Bea
Jag packa väskan och städade upp lite grann på mitt rum. Sen tog jag bussen och åkte till min finaste Bea som mötte upp mig vid busshållplatsen. Hon hade med sig en skateboard. Så vi la min väska på den sen har jag ett axelband till vöskan så vi kunde dra den som en rullväska! När vi kom hem till Bea gick vi runt och hon visade lite grejer. Det var juh ett tag sedan jag var hemma hos henne nu! Sen kom Karin och vi gick upp till henne (Karin är Beas faster, hon har en son (beas kusin) som vi skulle fira då i flen) Vi åt upp en bit tårta och sen åkte vi.
På vägen stannade vi vid donken. Och jag och Bea testade en ny hamburgare det var typ Mcfeast chicken. Den var väl okej men jag föredrar nog Mc chicken! haha den är godare! Sen fortsatte vi våran resa.

Fredag- Framme i Flen
När vi kom fram packade vi upp allting och gick lite husesyn. Sen tog vi ngt att dricka, och sen poppade vi popcorn. Det var juh väääldigt gått!! Jag och Bea bäddade i de rummet vi sov sist i och sen gick vi ut och badade. Vid den tiden på kvällen var klockan 11 ungefär. Det var mysigt. För det var väldigt mörkt ute och sen var vattnet väldigt varmt och skönt. Vi simmade ett tag sen gick vi hem igen. Men hemma var vi tvungna att testa poolen. Hon hade en såndör uppblåsbar liten blå pool. Där var de ännu varmare det var 24 grader. Väldigt häärligt! Vi simmade runt ett tag sen gick vi in och satte på oss myskläder. Vi gick ner och snackade en stund Med Karin och sen gick vi upp och la oss. Vi somnade frammåt tre. Och sen hade vi sovit bra!

Lördag- Förmiddag
Nu skulle de bli kalas. Jag och Bea satte igång med att göra tortor och sockerkakor. Vi började emd sockerkakorna det var inga problem med dom men sen kom de till tårtorna och då vart det lite svårare.. Haha vi skulle första göra maräng. Och det började med att två ägg var heöt bortkastade. Man ska ju bara ha vitan. Men sen gick det bra! Sen skulle man vispa så att det vart väääldigt skummit! Och de gjorde vi! sen skulle vi hälla i mandeln och då efter de så vispade vi med elvispen och de skulle man inte göra så fluffet försvann.. Sen skulle vi göra vaniljkrämen men den ville bara vara rinnig.. Vi vart frustrerade. Och mitt under allt kommer de förts gästerna. det var en man med två döttrar. Anders, Gabbi Och Nattis. Nattis var i vår ålder och Gabbi några år yngre. Dom gick runt och var lite blyga mot varann. i fortsatte. OCh gjorde samma sak emd den andra tårtan. Där försvann fluffet oxå.. Men det var roligt. Vi gick upp och fixade oss i ordning. Jag hade min nya vita klänning och Bea hade den som hon hade på midsommar. Jag trivdes i den. Och vi började fixa med ballonger. Lukas hade fått balonger som man kunde typ göra figurer av så vi hjälpte han. Sen kom Bea föräldrar. Och vi fixade tårtan!

Lördag- Eftermiddag
När alla gäster hade kommit så åt vi korv. Och sen vart det tårta. Efter de så gjorde alla lite alltmöjligt. Pratade och så. Jag och Bea började fixa ihop ett lego skäpp som Lukas hade fått i present och vi hjälpte han att bygga ihop de. Det gick bra. Men det var från sju år. Och vi var två 15 åringar som tyckte att det var svårt!! Ja men det gick tillslut. Och vi bad att Gabbi och Nattis skulle hjälpa oss och Gabbi hjälpte till. Sen gick vi väl upp och gjorde ngt. Det vart middag. Och vi fick JÄTTE GÅTT kött! Vi åt och pratade. Sen hade jag Bea och Gabbi bestämt att vi skulle bada vid 11. Så de gjorde vi när klockan var så mkt.

Lördag- Badet
Vi gick ner till den lilla poolen det var mörkt. Och KAALLT som sjutton i poolen! det var bara 18+.. Så vi tog bara ett snabbt dopp, men jag och Bea ville bada mera så vi gick ner till sjön. Gabbi följde med oss. Det var sååå sköönt! Mycket varmare än i luften och det regnade! Vi badade ett tag men Gabbi ville inte bada. När vi skulle sätta på oss handukar. Så var dom typ helt blöta.. Men de gjprde inget de värmde lite ändå. Bättre än ingenting! Sen när vi kom upp satt vi och snackade, åt glass med hemgjord chokladsås. Och sen gick vi o la oss. Gabbi skulle sova i vårt rumm. Och vi alla låg och snackade lite. Sen vart vi alla mycket trötta, så vi somnade. JAg hade tydligen tahot allt täckte, för Bea och jag låg i samma säng. Har fortfarande dåligt samvete för de.. Hon hade tydligen försökt väcka mig oxå! Jag som brukar vara så lättväckt! Men tydligen inte.

Söndag- Förmiddag
Vi vaknade och var enre vi frukost vid tio. JAg var mycket trött! Vi åt frukost och sen började gästerna att åka hem. Eller de var bara Gabbis familj och Beas farmor och farfar kvar. När dom åkte satte Karin på diskodaggarna. För den ville Bea och jag kolla på! DET ÄR JUH EMD SOM GÖR DE SVENSKA RÖSTERNA! Hihi de gjorde de extra kul att kolla på den. Men både jag och Karin slumrade till ett tag.. Haha typiskt mig.. Sen gick vi upp och fixade iording allt och åt lunch det var riktigt gått! Efter lunchen gick jag och Bea och hjälpte Lukas att bygga ihop en till legogrej. Men de gick itne så bra, så vi gav upp.. Ja jag blev väldigt arg för heölt plötslingt skulle man bygga något som det inte fanns beskrivning på. Och häller inte delar! Sen kollade vi på något fakta program. Det var jätte spännande! Handlade om typ kroppens utävckling från barn till gammal. Det är de vi har haft i skolan och har tyckt att de var AAS tråkigt. Men i dethär så var de kul!. Sen packade vi ihop oss in i bilen och körde hem.

Nu sitter jag här hemma. Har tagit det lugnt med min päron! Ska snart berätta om en liten nyhet! :) Tänkte visa mina klänningar imorgon. Har inte fixat mig nu så :P


En annan gång jag bakade med Yasamin!  

//Tildah♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Popcorn är så sjukt gott. :P

2010-07-28 @ 14:10:53
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0