Maybe I can not see you, but you are always in my eyes!

komemr ihåg första gången jag satt på dig. Det var det värsta jag varit med om.. Haha du ville inte gå fram, stor vägrade. Sen red jag dig inte mer på ett tag. När jag sedan skulle på mitt första ridläger ville jag ha en annan häst, men så fick jag dig. Jag vart glad ändå. Och det gick juh väldigt bra ändå! Jag höll på med dig mycket. Du var lite huvudskygg, så man kunde inte klappa dig i ansiktet. Jag kämpade och kämpade för att försöka få borsta din pannlugg. Men det gick inte.. Jag försökte varje dag. På sista dagen gick det! det var efter ridningen och jag fick stå och försiktigt borsta ut den. Jag vart så glad att jag fått dig att lita på mig. Den dagen blev du min favorit häst.
Jag gick ofta in till dig och myste. Varje gång jag kom sträckte jag fram handen så du fick nosa på mig och känna min lukt. Jag stog länge och höll på med dig. Nu ville jag rida dig mer och de fick jag. Jag tävlade en gång, det var min första tävling och de var hoppning 40cm clearround, det gick väldigt bra faktiskt. Vi kom över alla hinder utom de sista.. Då fick vi en vägran men var nöjd ändå! Men inte långt efter att terminen börjat vart du halt. Jag var orolig. och hoppades att du skulle bli bra. Jag höll på emd dig mycket speciellt i hagen. Hon har alltid vart en häst som är svårtfångad, men du sprang aldrig ifrån mig.. Jag fick ha dig på en ryckttävling, det är den ända tävlingen vi har vunnit tillsammans! En rosa borste. Den har jag bara borstat dig med. Sen när våren hade börjat igen så vart du frisk. Jag fick tävla en barbacka hoppning, det gick väl inte så speciellt bra.. Haha utvägran på tredje hindret.. Haha men jag var nöjd. Och glad över att få rida dig! Sen kom ridläger nummer två! Jag ville ville ville ha dig! Och de fick jag! Jag var så lyckling!! De ridlägret kom jag riktigt nära dig! Du kände igen mig och allt. första dagen var du lite svår att fånga i hagen men resten av dagarna gick de bra. Du litade på mig och jag kunde borsta dig överallt. Och nu kunde jag står och klappa dig.

Efter sommmaren när terminen började vart du halt ganska snabbt igen.. Höll på med dig väldigt mycket och bara njöt av tiden. dagarna gick och du kände igen mig hela tiden. Nu kunde jag stå lutad över ditt huvud och du stog helt stilla och bara njöt. Du la även upp din mule mot min axel och lät mig klia dig i ansiket. Jag och maja julpyntade till dig men nästa dag ahde du käkat upp allt.. Haha knas ponny
En dag ringde Carro till mig och undrade och jag ville sätta igång dig! Jag vart så glad! Äntligen skulle jag få rida henne igen! Vi skrittade fram och jag njöt av varje sekund! Första dagen då jag skulle hämta dig i hagen så kom du fram till mig när jag stog tre meter i från. Nästa dag kom du fram till mig när jag ropade på dig på 30 m håll!! Och du som eh så svårfångad! Gissa om jag vart glad! Det var vår och all snö borta. Jag fick reda på att du var till salu och trodde jag skulle gå i tusen bitar. Jag tillbringade så mycket mer tid i stallet. Och med dig som de gick. Fick rida dig de två sista lektionerna. På den sista lektinen hade vi lekar efter ett ärevarv. Jag fick ta sista galoppen på långsidan flög vi fram det kändes som om att jag skulle börja gråta för hela tiden gnagde de i mig att detta kanske var den sista galloppen! Jag drev på lite extra och du ökade farten.

När det var några dagar innan du skulle åka. Satt jag i din spilta. Du kollade på mig med dina bruna stora ögon. Jag sträckte fram handen och lät dig nosa på den. Men du höll kvar din mule i mina händer. Jag njöt. Kände din vara andedräckt mot minna kalla händer. Ställde mig försiktigt upp och lutade mig över ditt huvud och borrade in näsan i din pannlugg. Kände doften av häst. Jag skulle sakna att se ditt svarta huvud i den hära spiltan. När vi tvättade dig samma dag. Vart du väldigt rädd, men när jag viskade i ditt öra vart du lite lugnare iaf. Nu har du åkt och jag saknar dig enormt! Men jag tror att du har de bra. Och jag ska hälsa på dig de måste jag!! Annars går jag sönder.. :( Älskade fina ponny <333333 du som orkade läsa allt detta är väldigt tapper! (A) <3


alltid du och jag älskling vi ses snart! :D<333

//Tildah♥

Kommentarer
Postat av: Malin Sjöblom

Guuud, fick tårar i ögonen. Stackars dig. Hon gillar dig verkligen. Nej hon älskar dig. <3

2010-07-01 @ 22:25:43
URL: http://lifeofmemalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0