♥Beatrice Kemter♥

Fattar du hur mycket du betyder för mig?
Just nu sitter jag och lyssnar på 9 crimes så de vill jag att du oxå ska göra när du läser denna text!



Lycka kan vara många saker för olika personer, det kan vara lyckan över att vinna något eller att få göra det man älskar, eller vara med den man älskar. För mig beskriver lycka mycket. Men ett av det dom lycka är mest för mig är nog du Bea. MIn allra finaste vän. Med dig vågar jag nästan allt! Här är en liten text om lycka!
 
Jag måste värkligen ha världens bästa vän. HOn ställer värkligen upp i ur och skur. Första gången jag såg dig trodde jag aldrig att vi skulle bli såhär bra kompisar. Det var på skutan du var min ridlärare några gånger och vi pratade väl inte så mycket. Sen berättade du att du kanske skulle börga i min skola. Jag tänkte väl inte så mycket på det då. För jag trodde aldrig att vi skulle vara med varanndra då. Men när du väl började så bara drog jag till dig. Och så började jag vara med dig. Och sen vart det vi. Och sen Tove ovh Emma med.


T.E.M.B


Första gången du sov över hos mig kommer jag ihåg, det är en av dom bästa dagarna i mitt liv. Det var fredag och på våren. Och vi hade ätit och skulle hoppa studsmatta. Vi hade gjort det ett tag. Och började bli trötta. SÅ vi bara stog mitt emot varandra höll varandra i händern och hoppade runt. Hela tiden log vi. Och jag var lycklig i hela kroppen. Vi hade hittat på att vi skulle snacka som invandrare. Och säga massa saker som rimmade. Det var så mysigt. Vi sa en massa saker samtidigt och tillslut sa vi tillochmed falaffel samtidigt!? haha vem lyckas med det? haha vi gjorde det. Vi skrattade så mycket åt det mins jag. Sen på kvällen skulle när vi skulle sova och du ligger där i extra sängen brevid min säng och vi har precis släckt lampan, och ska säga godnatt. Så säger jag godnatt, och Bea svarar: Godnatt bästa vän! Jag mins hur det susade till i huvudet och mina läppar sprack upp i ett leende. När jag skriver detta får jag tårar i ögonen! Jag svarar då: Oh! Godnatt bästa vän. Vänder mig om och somnar lyckligt med ett leende på läpparna. Tänk att dom tre orden gjorde denna dag till enn av dom absolut bästa dagarna i mitt liv. Och tänk vilken tur att väldens underbaraste bästa kompis sa de till mig. Jag Kan knappt fatta det och jag tackar för att du finns. Du gör mig till Tildah!


tränings bevis!

Och alla våra försök att träna! haha Elle ja jo vi tränade ju faktiskt riktigt bra. Vi gick till simmhallen två gånger i veckan. Och vi sommade och tränade styrka. Och juste kommer du ihåg den gången det kom fram en tant där och frågade:
"Jag måste bara fråga, är ni tvillingar?"
haha vi skrattade och sa  att det var vi inte, då frågade hon om vi var syskon. Och sedan släckt. Haha sen sa vi att vi bara var kompisar, då såg hon förvånad ut! haha Oj vad vi skrattade. Vi förstog inte hur folk kunde tycka vi var så lika!
haha det gick ju inte så jätte bra med dom där tränningarna.. Det slutade för det mästa med att vi åt pommes frittes efteråt! haha det har jag nog inte berättat i bloggen något om. Haha men då är det!
Men jag är så glad att vi gjorde det ändå. OCh att vi alltid höll på hur länge som hälls i omklädningsrummet! Haha det är minnen som aldrig suddas ut.

Ansiktsmask i omklädningsrummet!

En annan av dom bästa dagarna i mitt liv är oxå den dagen då Emd kännde igen oss! haha Vi hade sovit hos Emma och små sprang till bussen iklädd i våran EMD oufits! Vi pratade på och var förväntans fulla!
när vi komit fram dit var det köeren som övade och vi kollade runt det var ingen publik som hade komit än. Och vi stog och väntade. Sen kom det fler folk och vi stog vid våran plats.
Sen när EMD kom frmåt fyra hade vi stått där sedan klockan tio på morgonen! Haha men öndå stog vi och hoppade med till musiken! Det är då härligt att känna trycket från publiken. Och bara gunga med, titta på sina idoler och bara känna lyckan! Att känna att lyckan nog är lika stark hos min bästa kompis brevid.
Efter konserten var det sigering. Och vi stog ganska långt bak. Vi köpte en affich. Och som vanligt rev vi den i tre delar. Och när vi kommer fram säger Danny: Juste, det är ju ni som klipper sönder allt! HERREGUUD! dte ända jag får fram är: KOMMER DU IHÅG DE? säger jag och Bea och jag tittar på varann. " det är klart säger Danny med ett leende.
Vi hoppade och skrek när vi fått våra autografer. haha Herregud! Dom måtste ha trott vi är galna! Men det var värkligen lycka!

Får man en kram av kungen?

När du är här skulle jag gissa att musiken är slut? Har jag rätt? Sätt då på den här!


Har vi itne sagt att detta är våran låt?

Alla människor måste väl ha starka minnen? Är det inte så.. Jo så måste det vara. Jag har ett starkt minne. Det minnet beskriver trygget.
Jag hade fått i uppdrag av min ridlärare att rida en ponny som kastat av en massa ungar. Så jag red den. Det hade gått jätte bra. Men dag två så red vi i en hage och hon slängde av mig väldigt regält. Jag landade på huvudet och reste på mig på en gång och kände hur hela jag var yr. Kunde sen inte röra på nacken åt ett håll. Inuti skrek de i mig, jag hade så ont. Men de ville jag inte visa. Jag bet ihop, fasst tårarna brännde bakom ögonlocken och rädslan bubblade i mig satt jug upp på hästen igen. När du (Bea) Senare kom till stallet den dagen, så fort jag såg dig gick jag fram och ju längre fram jag kom destå mer kände jag att gråten brände i ögonen. Och när jag såg dina ögon så grät Jag. Jag kände din trygghet och vågade gråta. Fasst vi stog mitt bland en massa människor så kändes det så bra att gråta hos dig. För när jag var hos dig behövde jag inte vara rädd för att du skulle tycka jag var fånig. Du förstog att jag var rädd och hade ont. Jag brukar itne gråta om jag ramlar av någon häst men varje gång jag ramlade av denna häst så grät jag. Jag tror att det var för att jag vart rädd. Det var inga små bockning hon gjorde! Sista gången hon kastade av mig satt jag aldrig upp igen..

Jag och Ronda

Ett annat starkt minne jag har ät när vi red JOker och Glimra, alla roliga skratt! Haha Vi fick rida Joker och Glimra en hel vecka. Och vi cyklade tappert dit och hem varje dag. Åt på lillhästen och rusade till kliniken som låg precis vägg i vägg där. Första gånger var för att vi tyckte att det luktade bränt. Men det var deras hovslagare. Det var ju såklart lite pinsamt. Men dom på kliniken tyckte det var bra att vi var uppmärksamma. Sen när vi hade tagot in hästarna upptäckte vi att Glimra skakade och var mycket nervös i sin box. Vi vart då oroliga och frågae i kliniken om dom kunde hjälpa oss dom sa att det var att hon frös. Men allt blev ju bra sedan.
Den veckan var riktigt rolig. Då höll vi på med att vara invandrare igen! Haha!


Joker och Glimra

Vi kan sammarbeta mycket bra. Och när jag skriver detta så är det första minnet jag får upp är den där kalla vintern vi hade i vintras. Du hade ställt upp för mig att följa med till Joker, när jag skulle rida. Och hemvägen var så sjukt jobbig. Vi visste att tåget snart skulle gå och vi hade ungefär en 3km väg att gå! Vi hade tjockt med kläder. och det var VÄLDIGT KALLT och blåsigt! Vi gick och pulsade runt i den tjocka snön! Vi visste inte om vi skulle hinna så vi genade genom ängen. och så hörde vi pling! Och visste nu är det inte långt kvar tills tågen går. Vi sprang genom en meters snö. Det blåste och snöade. Och var kallt som tuuusan! Vi peppade varanndra, och hjälpte varann. Det var inte klokt! Vi stred mot tröttheten i våra kroppar. Vi hade sprungit i snön gett gärnet. När vi kommer till perrången. Så står det att tågen kommer om en halvtimme. Vi ligger på perrången och bara stirrar. Våra kroppar är utmattade, och fingrar och tår har ingen känsel. Jag minns att jag tar av mig mina skor och försöker få liv i tårna, men vad jag mins så lyckas vi inte. haha När vi sedan reser oss upp är känns det som om att hela ryggen och rumpan eh borta! Haha! Herregud den dagen var det kallt!
Men vi kämpade tillsammans!


en annan vinterdag med massor av bus!

Om jag ska rabbla upp alla minnen tror jag att ingen skulle orka läsa! Haha men dom är inte slut! Det jag vill säga med denna text är att jag är så tolt över att ha dig som min bästa vän. att jag känner mig trygg med dig. Att mitt liv har blivit så himla härligt sedan jag träffade dig. Jag har blivit träffad av blixten, blixten är så liten risk att bli träffad av. Men jag bliv träffad, blixten är du! Jag kommer aldrig kunna släppa taget om dig. Jag kan inte vara arg på dig. varje minut med dig njuter jag. Varje tid jag missar med dig vill jag ta igen. Det var som när vi hade vart ifrån varann i en månad och jag skojar itne vi var med varann VARJE DAG I STRÄCK I EN MÅNAD!
Jag hoppas att jag alltid varje dag i mitt liv kommer att kunna säga

Beatrice Kurtsdotter Kemter du är min bästa vän!



//Tildah♥

 


Kommentarer
Postat av: beah

JAG ÄR HELT FUCKING MÅLLÖS!! TÅRARNA BARA RINNER, SERIÖST, HAR GRÅTIT GENOM HELA INLÄGGET! ATT JAG.. JUST JAG! HAR FÅTT EN HUR FIN VÄN SOM HELST. SERIÖST. MIN FINASTE VÄN. ATT VI VERKLIGEN STÄLLER UPP FÖR VARANDRA ÄR HELT SJUKT! SOM SAGT, I UR OCH SKUR!!?

DU SKA VETA ATT JAG ALLTID FINNS FÖR DIG, ASSÅ SHIT.. SER INTE VAD JAG SKRIVER.. TIDEN SOM HAR VARIT NU, I ETT OCH ETT HALVT ÅR, ÄR FAKTISKT DEN BÄSTASTE TIDEN I HELA MITT LIV.

JAG HAR ADLRIG HAFT EN SÅDAN VÄN SOM JAG HAR NU. DIG! MATILDA ADINA SJÖBLOM! <3

TILLSAMMANS ÄR VI LYCKLIGA. TILLSAMMANS ÄR VI OSLAGBARA. FÖR JAG VET! ATT TILLSAMMANS ÄR VI BÄST!

ASSÅ JAG VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA, JAG ÄLSKAR DIG HUR MYCKET SOM HELST BÄSTA VÄN!!! DET GÅR INTE ATT FÖRKLARA! VÅRAN VÄNSKAP KOMMER HÅLLA FÖREVIGT, DET ÄR JAG SÄKER PÅ.

FÖR DU ÄR DEN FINASTE, BÄSTASTE, UNDERBARASTE FLICKAN PÅ JORDEN, HUR KAN DET ENS FINNAS EN SÅDAN FIN MÄNNISKA PÅ JORDEN? ÄR DET ENS RIMLIGT.. NEJ..

DU ÄR EN ÄNGEL, EN ÄNGEL UTAN VINGAR, OCH DU SKA VETA ATT JAG SKA HÅLLA HÅRT I MIN ÄNGEL, I NÖD OCH LUST, FÖR ATT UTAN DIG, KOMMER JAG INTE KLARA MIG..

TÄNK DIG.. ATT VI ÄR UTAN VARANDRA, ATT VI ALDRIG SKULLE FÅ SNACKA NÅ MER MED VARANDRA, ALDRIG SE LEÉNDET I VARANDRAS ÖGON?! ASSÅ JAG GRÅTER IHJÄL!

MITT LIV SKULLE SERIÖST INTE FUNKA DÅ. JAG SKULLE DEPPAT IHOP! FÖR JAG BEHÖVER DIG, NU OCH FÖRALLTID! OCH ÄNNU MER! <33

FINNS SOM SAGT INGA ORD FÖR DIG! DU ÄR HELT OBESKRIVLIG.



J A G Ä L S K A R D I G M A T I L D A A D I N A S J Ö B L O M <3

2010-08-01 @ 10:53:00
URL: http://triis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0