Är jag en sjömann nu? (a)

Jag har haft en rolig resa! Nu ska ni få reda på allt! :D<3

Tisdag- På väg till båten
Jag vaknar och är pigg. Äter lite frukost och sedan åker jag och pappa till Ica maxi och köper en varsin bok. Jag köpte en av samma författare som min andra den heter Syskonkärlek. Och handlar om ett par syskon som bli kära i varanndra. Väldigt spännande tyckte jag! men iallfall, vi packade sedan in oss i bilen och började vår färd mot hamnen. Men när vi kom till korsningen vid våran infart så kommer Bea Tove och Emma rullandes! Haha dom åkte skateboard! Och de var så kul att just vi fick stanna för dom! Sen åkte vi dit. När vi kom fram så skulle jag nysa, så de gjorde jag. Men råkade göra det lite konstigt, så jag bet mig i tungan. Kände hur det smakade blod i hela munnnen.. FY SJUTTON! Och nu har jag ett jack i tungan typ.. Vi tjeckade med alla grejer och sedan gick vi ombord. Innan man skulle gå ombord så skulle man sticka in ett kort i en automat. Och självklar kom jag inte igenom.. Mitt kort vägrade att fungera.. Men de gick tillslut. Och efter oss började det bildas en kö.. Haha pinsamt. Men det är sånt man får leva med! Vi klev ombord och gick till våran hytt som låg nära! :)


BÅTEN!


vår hytt jag sov längs upp till högeer!




Tisdag- På båten
Vi kollade runt i hytten och sedan gick vi runt i rästen av båten. Vi stannade vid en bar. Och tog en cola. Eller jag tog en cola o mamma o pappa en drink. Sen delade vi alla på lite chips. Vi gick runt och kollade på saker, Vi köpte en marianne.´, och lite nötter, sen gick vi och fixade oss i ordning, och gick sedan på middag. Det var MYCKET folk. Vi hade förbeställt Bufe. Så man ifck ta de man ville. Det va ok mat. Men man kunde inte konsentrera sig.. Det var så mycket folk.. Efterrätten var as good! Sen gick vi runt på lite olika ställen. Jag köpte ett par nya örhängen. jätte fina! Hade jätte svårt att somna den natten. Båten brummade på. Jag hade musik i öronen. Och de kändes som om att jag skulle ramla ner.. Men somnade tillslut klockan fyra. Och sen gick vi upp vid halv nio typ. Men var riktigt trött sen på dagen.. inte bra..

Onsdag- Riga
När vi vaknat åt vi frukost. Det var på samma ställe som vi åt middag på. Nu var de mindre folk. Och lite mysigt. Så vi slapp stå i kö i 100 år!. Frukosten. Var oxå ganska god! Vi gick sedan upp till rummet och fixade oss. Båten skulle vara framme i Riga om en timme. Så vi tog det lugnt. När båten lagt till. Så gick vi ut. Vi hoppade på en typ saigtsing buss. Haha har aldrig vart på en sådan. men så fick vi sitta med hörlurar och dricka bubbelvatten, och höra på en turistguide, som snackade, Vi hoppade sen av och gick själva. Då sog jag en affär där dom hade en massa skor och gicck genast fram till ett par vit/röda. Jätte söta och jag kollade på prislappen och de stog ngt. Och en ngt om REA typ. Jag frågede vad dom kostade och pappa sa 30kr!!! Och jag pratar om 30 svenska konor! Jga ville natuligtvis ha dom. Och de fick jag. Var väldigt nöjd med mina nya skor! vi gick runt ltie och gick sedan till en resturang. Där tog malin en sandwish mamma pappa en öl och jag en glassdrink. JÄTTE GOD! typ jordgudd choklad. Efter de så ville malin gå hem så mamma och hon gick till båten. Och jag hjälpte pappa att köa öl! haha dom ville passa på när de var billigt! Sen gick vi oxå till båden. Det var riktigt varmt!! Dög nästan.

Skorna! :dD

Onsdag- På båten igen
Låg sedan och läste ur min as braiga bok. Och sedan gick min familj o jag och MaLIN och jag fick köpa två varsinna godisar. Jag köpte Bilar och Risen. Är nöjd med de! Sen gick vi och åt. Nu åt vi en timme tidigare, ochd e var så mycket lugnare. Och maten smakade bättre. Nu var vi nöjda. framör mif satt de världens charmigaste unge och bra lkog hela tiden! hAHA HUR söt som hällst. när i ätit klart gick Main och jag till spelrummet. Där fanns det en rad med olika spel. Vi spelade bilspel. Och airhockey. Sen körde vi de roligaste! Haha typ amn satt på en motorcykel som man lutade sig åt ett håll svängde den på skärmen det var as kuul! haha

Onsdag- kväll
Nu gick vi ner till hytten och mamam fixade till sig lite. Sen gick vi till en bar. och satt där ett tag. Där skulle de sen vara karaoke. Men jag vågar ju inte ställa upp. Haha men kollade låtar iaf. Sen skrecv Malin och jag upp oss. Det vart Det vackrste, med cecilia wennersten elr vad hon nu heter.. Men det gick väl okej att sjunga tror jag. Fick mycket ppplåder o busvisslingar iaf! Haha kul kul! Sen gick vi till hytten igne och höll på med lite olika saker och sedan somna alla. Jag hade lättare att somna nu! :D

//Tildah♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0