snö, snö, snö!

Jag är värkligen trött på snö! Och det känns juh inte bättre nu när det blev storm! När pappa kom och hämtade mig i stallet så var de första jag såg att våran bil sitter fasst! Shit tängte jag! Sen ser jag två bilar till där bakom som tur var satt inte som fast (än iallafall) Men alla hjälpt åt att putta och köra osv! Tillslut får vi bilen att backa bak upp på vögen där ett nytt lager snö har samlats.. Och vad händer då? Jo! Vi kör ner i nästa! Då hade jag börjat frysa en del och hade ingen lust att stå där hela kvällen! Jaja iallafall. Vi backar då ut och när vi kommer till första svängen så kör vi rakt ner i diket! Neeeej! Och längre bak har dom som är bakom oss oxå kört ner på ungefär samma sätt! så vi går bort dit och hjälper som de går på första putten! Sen komemr vi till våran bil. Den sitter fasst! Pappa gräver och gräver men inget händer! Ciccis pappa kommer fram till oss och ringer till någon såndär bil som kan hjälpa oss, men den kunde tydligen inte komma.. Så vi försöker och ger krafter på allt! Och lyckas! Vi tar oss sakta  men säkert ner till den stora vägen! Yes! Nu är jag hemma och har sååå ont i magen! Får se om jag går till skolan imorgon..
// Tildah

¨Någon mer som är trött på snö?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0