Riktigt trött, efter ett riktigt jobbigt pass med Joker..

Kom hem från stallet för ett tag sedan Joker har vart duktig. Jag eh så grymt trött! Haha Men kan berätta hur det gick. Började värma upp själv, han kändes pigg och glad. Jag hade valt att rida med pessoa bettet eftersom han blir asstark när man jobbar honom. Brukar rida med stångbett men nu prövade jag detta. Visst lyssnade han bättre. Det har vart vissa gånger han nästan har sprungit iväg med mig.. Men han uppförde sig fint. En aning pigg. Började jobba på volterna och skänkelvikning och lite så. Sen galopperade vi och då kände jag hur stark han blev och jag försökte vara mjuk men han ställde sig utåt och jag vart tvungen att ta i. Jag vart riktigt varm. Men han ville inte riktigt ge sig. Men vi fortsatte i trav och fortsatte med skänkelvikning och lite öppna o sluta och så. Sen galloperade vi igen. Nu vart han nästan  starkare. Och han ville liksom aldrig börja jobba. han ställde och så men började aldrig börja nacken eller ngt. Så höll på och bytte rörelser ofta. han gick lite bättre. Men han blir så pigg och eftersom han blir stark är det svårt att hålla han. Det var första gången på länge vi kunnat rida på ridbanan, pgr av underlaget. Men tillslut orkade varken han eller jag så vi avslutade. Nästa gång ska det gå bättre!
Yes de var de! Jag har bilder, förlåt men orkar värkligen inte.. Imrgon ska jag rida igen. Men skriver när jag kommer hem från skolan om jag inte lyckas slänga in ett i skolan :P
//Tildah♥

Kommentarer
Postat av: Ämah :) <3

tror minsann att du hade en ryttar kompis och en instruktör :O(A) // toveh <3

2010-04-16 @ 21:46:33
URL: http://www.Emmaklang.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0